اما محققان دریافتهاند، بیشتر این آموزشهای تغذیهای با شکست مواجه میشوند و در واقع تیر این برنامهسازان به سنگ میخورد.
به گزارش آسوشیتدپرس از کالیفرنیا، در حالی که هزینه این برنامهها تنها در آمریکا چیزی حدود 1 میلیارد دلار در سال جاری بوده اما نتیجهای که به دست آمده چندان امیدوارکننده نیست.
محققان با بررسی 57 برنامه تلویزیونی دریافتهاند که این برنامهها که اغلب مصرف میوهها و سبزیهای تازه را به عنوان میان وعده توصیه میکنند، ساعتها به تشریح اصول زندگی سالم میپردازند و دائما به افراد یادآور میشوند که سالم خواری چقدر زندگیشان را متفاوت خواهد کرد، اما اغلب به این دلیل که نمونههای عینی و موفق را معرفی نمیکنند، با عدم استقبال از سوی افراد مواجه میشوند و تاثیر ملموسی بر رفتار غذایی مخاطبان ندارند.